Электротранспорт

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.

Расширенный поиск    

Новости:

Страницы: 1Вниз

Автор Тема: BUS RX disconnect please check connection  (Прочитано 898 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

crea2k3

  • Начинающий
  • *
  • Репутация:
    +1/-0
  • :
    3
    0
  • Сообщений: 27
  • UK
  • Ездю на батарейках!
  • Оффлайн Оффлайн
    • Награды
BUS RX disconnect please check connection
« : 13 Сен 2015 в 21:41 »
Has anyone seen this error on the Adaptto Max-e controller before ?. I sent it away to be fixed after it got water damaged, they fixed it, I paid the bill, it arrived back and has just been sat in the box since June as I have waiting on Hobbyking to get in my Multistar batteries.

I get my battery delivery and plug in the controller before I go to fit it on the bike and I get the error "BUS RX disconnect please check connection" , I have checked each wire with a multimeter from the display board all the way back to the brain board on the controller and each is fine, so they not check these things before sending them back ?!,

This is the first time its been connected since its been back.

 ""

IDDQDesnik

  • Наш человек
  • ***
  • Репутация:
    +8/-0
  • :
    194
    77
  • Сообщений: 462
  • МО, Фрязино
  • Ездун на батарейках!
  • Оффлайн Оффлайн
    • Награды
BUS RX disconnect please check connection
« Ответ #1 : 13 Сен 2015 в 22:32 »
, please check that display connected with proper wire. Display connector is blue.

crea2k3

  • Начинающий
  • *
  • Репутация:
    +1/-0
  • :
    3
    0
  • Сообщений: 27
  • UK
  • Ездю на батарейках!
  • Оффлайн Оффлайн
    • Награды
BUS RX disconnect please check connection
« Ответ #2 : 14 Сен 2015 в 00:17 »
Hi, yes it connected to the blue wire, when it didnt work I also tried the red wire, just in case they mixed it up when repairing it, but it wont work with either, and displays the same message.

andreym

  • ЭЧ, электротранспорт в крови
  • Старожил
  • *
  • Репутация:
    +333/-9
  • :
    451
    1317
  • Сообщений: 6180
  • Москва, м.Сокол
  • Телепорт на теслабанках :)
  • Оффлайн Оффлайн
    • Награды
BUS RX disconnect please check connection
« Ответ #3 : 14 Сен 2015 в 00:27 »
This message mean that the power wires in the display 4-wire connector are ok, but one or two signal wires are broken or misplaced.
I`d try to switch them. The there are black, red, brown and orange. iirc, data wires are brown and orange.

But it also could be a problem with a controller\display connector (some wire unsoldered or broke)
have you sent the display with controller for repair or just the controller box itself?

crea2k3

  • Начинающий
  • *
  • Репутация:
    +1/-0
  • :
    3
    0
  • Сообщений: 27
  • UK
  • Ездю на батарейках!
  • Оффлайн Оффлайн
    • Награды
BUS RX disconnect please check connection
« Ответ #4 : 14 Сен 2015 в 12:28 »
I sent display + controller to be fixed, they replaced the housing on the display also.
I have now diagnosed the problem, and the controller is alive again !.
I tested resistor fuse R60 for the RX line with a multimeter and it showed as 'OL' which usually means its bad. So I soldered in a jumper from RX input to the other side of R60 and the controller now works. I just need to know the value of R60 now so that I can replace it with my hot air rework station (I own mobile phone repair business).
When I sent off the controller and display to be repaired they put a new plastic housing on the display, so it looks like they didn't disconnect the display from the controller when they did this and shorted out the RX line when soldering.





DragonTM

  • Старожил
  • *****
  • Репутация:
    +8/-1
  • :
    288
    124
  • Сообщений: 1587
  • Санкт-Петербург
  • Оффлайн Оффлайн
    • Награды
BUS RX disconnect please check connection
« Ответ #5 : 03 Окт 2015 в 18:55 »
Это ему с декабря по сентябрь контроллер чинили? что в итоге за проблема была?

неволшебник

  • Местный
  • ****
  • Репутация:
    +9/-0
  • :
    109
    68
  • Сообщений: 523
  • РУСЬ
  • RUSNOD
  • Оффлайн Оффлайн
    • Награды
BUS RX disconnect please check connection
« Ответ #6 : 12 Окт 2015 в 22:00 »
, коллега искупал дисплей,отослал в ремонт,получил,не работает, нашел причину,заработало,но просит подсказать номинал резистора R60 на плате контроллера...дабы напаять  по феншую....переживает что перед отправкой после ремонта связку контроллер с дисплеем не проверели (по его мнению)....по моему скромному мнению на плате как-то грязновато,для человека занимающегося mobile phone repair business...

Adaptto E-Drives Lab.

  • Модератор
  • Начинающий
  • *
  • Репутация:
    +8/-1
  • :
    0
    30
  • Сообщений: 41
  • Москва
  • Оффлайн Оффлайн
    • Награды
BUS RX disconnect please check connection
« Ответ #7 : 13 Окт 2015 в 10:35 »
Подобная проблема возникает крайне редко.
Причин может быть несколько:
1) Как в данном случае - неисправный R60 - замена решила проблему
2) Залив дисплея (наиболее популярный случай)
3) Разрывы контактов

По вопросам поддержки звонить по телефону +7 495 215 28 78
в рабочие дни с 10:00 до 18:00 (покупка, поддержка и сервис)
Мы находимся по адресу: г.Москва, Электролитный проезд, дом 3, строение 1

приобретение и общие запросы : sales@adaptto.com
по техническим вопросам:  techsupport@adaptto.com
http://www.adaptto.ru
http://adaptto.com/
Страницы: 1Вверх