Вот это электромобиль!!!

Автор Дмитрий 565, 16 Янв. 2011 в 10:54

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Дмитрий 565

http://www.plasmaboyracing.com/whitezombie.php

При чём он ездил и на свинцвых аккумуляторах и показывал отличные результаты!!!
Вообще, слов нет!!! :bp:

Babylon4

Цитата: Дмитрий 565 от 16 Янв. 2011 в 10:54
При чём он ездил и на свинцвых аккумуляторах и показывал отличные результаты!!!
Вообще, слов нет!!! :bp:



Цитировать

192 Dow Kokam lithium polymer cells contained in

  А это новые свинцовый аккумулятор.

alexxx

#2
Цитата: Babylon4 от 16 Янв. 2011 в 20:30
Цитата: Дмитрий 565 от 16 Янв. 2011 в 10:54
При чём он ездил и на свинцвых аккумуляторах и показывал отличные результаты!!!
Вообще, слов нет!!! :bp:



Цитировать

192 Dow Kokam lithium polymer cells contained in

  А это новые свинцовый аккумулятор                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           
.нет мужики это не свинец это литии-полимер то есть( спецдобавки,другая технология литиевых элементов) для повышения разницы, ёмкость-масса.

Дмитрий 565

Цитата: alexxx от 16 Янв. 2011 в 21:00
Цитата: Babylon4 от 16 Янв. 2011 в 20:30
Цитата: Дмитрий 565 от 16 Янв. 2011 в 10:54
При чём он ездил и на свинцвых аккумуляторах и показывал отличные результаты!!!
Вообще, слов нет!!! :bp:



Цитировать

192 Dow Kokam lithium polymer cells contained in

  А это новые свинцовый аккумулятор                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           
.нет мужики это не свинец это литии-полимер то есть( спецдобавки,другая технология литиевых элементов) для повышения разницы, ёмкость-масса.

   А читать не умеем? В 2000 и 2005 году, я смотрел выборочно, он ездил именно на автоаккумуляторах. Даже надпись на борту есть. Позже поставил литий. А изначально, в 1994 году, в машине стояли никелевые аккумуляторы.

aleks17121960

Там в спецухе конкретно написано-Трандерскай,это литийжелезофосфат! ;)
Делай,что должен,и будь,что будет...

Дмитрий 565

 Ну чтож начнём:
1994 год Batteries: Seven 25.2 volt Marathon aircraft NiCads @ 175V nominal, 420 lbs. total pack weight.
1995 Batteries: Seven 25.2 volt Marathon used aircraft NiCads @ 175V nominal, 420 lbs. total pack weight.
1996 Batteries: 15, 12 volt Optima Red Tops (SLI type) @ 180V nominal, 585 lbs. total pack weight.
1997 Batteries: 5 extra batteries added for 20, 12 volt Optima Red Tops @ 240V nominal, 780 lbs. total pack weight.
1998 Batteries: 28, 12 volt Hawker Genesis 16ahr @ 336V nominal, 378 lbs. total pack weight. Свинцовые батареи с продвинутой технологией. Какой, не знаю.
1999 Batteries: 28, 12 volt Hawker Genesis 16ahr @ 336V nominal, 378 lbs. total pack weight.
2000 Batteries: 28, 12 volt Hawker Genesis 16ahr @ 336V nominal, 378 lbs. total pack weight.
2001 Batteries: 28, 12 volt Hawker Genesis 16ahr @ 336V nominal, 378 lbs. total pack weight.
2002 Batteries: Six more batteries added for a total of 34, 12 volt Hawker Genesis 16 ahr @ 408V nominal, 459 lbs. total pack weight.
2003 Batteries: Added two more batteries and raised pack to 20, 12 volt Exide 'Orbital' 50 ahr @ 240V nominal. Total pack weight now up to 800 lbs. Усовершенствованные свинцовые фирмы Оптима
2004 Batteries: Added 4 more batteries to fill the third tray for a total of 24, 12 volt Exide 'Orbital' 50 ahr @ 288V nominal, 920 lbs:
2005 Batteries: 29, 12 volt, 24.5 lb. Hawker 'Aerobatteries' 26 ahr @ 348V nominal, 710 lbs. total pack weight. Свинцовые батареи, опять новая технология...
2006 Batteries: 30, 12 volt 26 ahr Hawker 'Aerobatteries' @ 360V nominal and 735 lbs. total pack weight. Near full charge, the dash Emeter keeps track of the voltage rise at night:
2007 Batteries: The 'loaner A123 Systems lithium-ion' battery pack used in the special July version of the car was pulled and returned to the Killacycle team. We re-installed the previous pack of 60, Enersys high current 16 ahr @ 14.2 lbs. each lead acid batteries. Total pack volts 360 (2 X 360V in parallel) and the combined weight of both packs at 852 lbs. Вот и литий пошёл.
2008 Не увидел инфрмации по батарейкам.
2009 Batteries: 60 Enersys high current 16 ahr @ 14.2 lbs. each lead acid batteries. Total pack volts 360 (2 X 360V in parallel) and the combined weight of both packs at 852 lbs. With the pack now at 3 years old, 8 of the weakest modules were replaced with 8 new ones. Special thanks to * Brown for the sponsored extra batteries just in time for the big July races! Опять вернулся к свинцу...
2010 Batteries: 192 Dow Kokam lithium manganese cobalt polymer cells. Each cell is 3.7V @ 30 ah C5, or 32 ah C2 and has a continuous discharge rate of 20C, and a 40C <10 second rating - that's 1200 amps from each cell! The cells are arranged in paralleled pairs to give 2400 amps. It took many months of planning, machining, and assembly to complete the battery pack. Four pages of pictures are posted at the 'Photos' section. Вот и снова литий.


LICC

Цитата: aleks17121960 от 17 Янв. 2011 в 11:01
Там в спецухе конкретно написано-Трандерскай,это литийжелезофосфат! ;)
Тандерскай там для поддержки "штанов" то биш бортовых 12В
12V System:     Thunder Sky 13.4V, 40 ah lithium battery.
ездю на батарейках(с) http://evr-lab.pro/

Дмитрий 565